• Griet Vanneste

VOKA "Bedrijven die nu investeren in nieuw talent hebben morgen een competitief voordeel"

Ze zijn gepokt en gemazeld in het bedrijfsleven, hebben 15 jaar expertise in executive search en interim-management en richtten vier jaar geleden een kantoor op dat het afgelopen jaar een ongeziene groei kende: de turning ladies Florence Debusschere en Griet Vanneste.

Voka Ondernemers, april 2021.


Waarom richtten zoveel Vlaamse ondernemingen zich tijdens een pandemie tot Taking Turns om ondernemende executive profielen en interim-managers aan te trekken? Het klantenbestand van Taking Turns bestaat hoofdzakelijk uit bedrijven die bewust kiezen voor een nieuwe wending op het uitgestippelde pad om hun competitief voordeel te behouden. Het DNA van Taking Turns – de naam zegt het zelf – is voor hen dan ook heel herkenbaar. De ondernemerszin van Griet en Florence en hun visie om net nu te investeren in de eigen groei van Taking Turns sluiten naadloos aan bij de mentaliteit van hun klanten.


Florence Debusschere: “Of het nu gaat over snelgroeiende kmo’s, ambitieuze multinationals of een private equity fonds dat investeert in groeibedrijven, allemaal hebben ze één ding gemeen: het zijn organisaties in beweging die weten dat ze er moeten staan, eenmaal de economie post-covid op volle toeren zal draaien. En ze beseffen maar al te goed dat hun human capital het grote verschil zal maken.”


Griet Vanneste: “Als executive search kantoor zijn wij actief op sleutelposities in vijf domeinen: general management, finance, hr, operations & supply chain en sales & marketing, maar wat ons onderscheidt in de markt is dat wij even sterk staan in het aanbieden van kandidaten voor vaste functies als van interim-managementprofielen: voor beide segmenten hebben wij de nodige expertise in huis.” Florence Debusschere: “Wij leggen hierbij een grote focus op het menselijke aspect: wij luisteren wat de kandidaten willen, wij begrijpen de behoeften van onze klant en gaan op zoek naar een structurele match. Hiervoor nemen wij grondig de tijd om de verwachtingen van de klant én de kandidaat in kaart te brengen zodat we quasi met zekerheid een ‘klik’ kunnen garanderen met de waarden en normen van de organisatie.” Griet Vanneste: “Naast dit kwalitatieve aspect appreciëren klanten ons omwille van de snelheid en cadans van het hele rekruteringsproces: vanaf de vraag van de klant tot het moment waarop het contract wordt getekend, zit een gemiddelde doorlooptijd van 2,5 maand. Klanten zijn altijd erg opgetogen wanneer zij al na 2 of 3 weken hun eerste gesprekken kunnen voeren. En ook nadien volgen wij onze kandidaten nog zes maanden intensief op om beide partijen een succesvolle aanwerving te garanderen.” Florence Debusschere: “Deze combinatie van kwaliteit en snelheid hebben wij te danken aan onze performante database en ons proactief ‘hunten’. Dankzij onze ervaring in het bedrijfsleven en de continue input van klanten, kennen wij de arbeidsmarkt door en door. Anderzijds zien we dat er een groot aantal interessante profielen uitkijken naar een nieuwe uitdaging. Visionaire bedrijven profiteren van dit momentum op de arbeidsmarkt om nieuw talent aan te werven en hun organisatie te verrijken. Bedrijven die dus morgen het verschil willen maken, moeten nu hun kans grijpen.”


Artikel VOKA ONDERNEMERS, april 2021

VOKA- Ondernemers april 2021_takingturns
.
Download • 278KB